на виконання Державної соціальної
програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року, наказу МОН України
від 08.04.2016р. №405 «Про затвердження плану заходів МОН України щодо протидії торгівлі людьми
на період до 2020 року»;
Поїздка за кордон: за і проти
Мета: розширити
знання учнів про можливості виїзду за кордон; актуалізувати існуючі в учнів
уявлення про проблему торгівлі людьми, поїздки за кордон із метою
працевлаштування, навчання, шлюбу; про легальне та нелегальне перебування в
іншій країні; формувати вміння аналізувати власні потреби.
Хід
заняття
Вступне
слово психолога
Нині особливо гостро обговорюється проблема виїзду людей
за кордон. Ця проблема постала дуже давно. Ще в Біблії згадується про
переселення людей. Люди впродовж усіх віків покидали свої домівки в пошуку
кращого життя. Ми з вами спробуємо обговорити позитивні й негативні сторони в
питанні виїзду людей до інших країн.
Вправа
«Правила групи»
У роботі ми завжди керуємося певними правилами. Тож
давайте ми зараз обговоримо наші правила роботи.
·
Говорити
лише від свого імені;
·
Не
перебивати співрозмовників, поважати їхню думку;
·
Не
критикувати;
·
Говорити
стисло і по суті;
·
Бути
відвертим і щирим;
·
Бути
активним.
Вправа
«Закордонний відпочинок»
Учасникам пропонується по колу завершити речення «Якби я
відпочивала за кордоном, то в…(країна), тому що…»
Висновок: хоч би де жила людина – їй усе одно хочеться побачити
інші місця й інших людей.
Групове
обговорення «Подорож за кордон»
Учням по черзі слід назвати своє ім’я та країну, в якій їм хотілося б якийсь час попрацювати
чи пожити. Після того, як усі представлення завершено, просять підняти руку
тих, хто;
·
Уже
був у названій країні;
·
Знає
мову, якою розмовляють у цій країні;
·
Знає
законодавство визначеної країни;
·
Обізнаний
із культурними та релігійними традиціями місцевих мешканців.
Запитання
для обговорення:
-
Як
ви думаєте, чим відрізняються від нас люди, які їдуть у пошуках щастя за
кордон?
-
Чи
схожі їхні думки та сподівання на наші?
Бажано
акцентувати увагу на тому, що ми часто вважаємо таких людей легковажними,
засуджуємо їх, але насправді вони такі самі, як і ми.
Мозковий
штурм «Що необхідно для успішної поїздки?»
Дітям пропонується назвати фактори (що треба знати,
вміти, мати), що сприяло б успішній кар’єрі за кордоном. Відповіді записуються на дошці.
Групова
робота «Мережа проблем»
Учні об’єднуються у тир групи, їм пропонується визначити, з якими
труднощами(1 група – матеріальними, 2 група – соціальними, 3 група – правовими)
можуть зіткнутися наші співвітчизники за кордоном. Відповіді записуються на
ватманах.
Групи презентують результати своєї роботи.
Запитання для
обговорення:
- З якою
метою люди можуть їхати за кордон?
- Залежно
від мети поїздки, у чому бажано бути особливо уважним?
- Що може
очікувати людину в разі нелегального перебування в чужій країні?
Інформаційне
повідомлення «Наслідки торгівлі людьми»
До реакцій,
що спостерігалися в постраждалих на травматичну стресову ситуацію, пов’язану з торгівлею людьми, належать такі:
Емоційні (відчай,
відсутність почуттів, злість, депресія, тривога, відчуття, що їх недооцінюють,
почуття ізольованості й провини)
Когнітивні (порушення уваги, труднощі при її концентрації та
зосередженні при запам’ятовуванні й осмисленні ситуації, труднощі з прийняттям
рішень)
Фізичні (порушення сну,
апетиту, нудота, головний біль, зміна тиску, серцебиття, тремтіння, втрата
координації)
Поведінкові
(відмова від спілкування,
агресивність, сварливість, зловживання алкоголем)
У такому стані люди не можуть нормально працювати,
виховувати дітей, спілкуватися зі своїми рідними, знайомими та іншими людьми.
Вони потребують допомоги соціального працівника, психолога чи психотерапевта, а
також серйозного медикаментозного лікування, призначеного лікарем-психіатром.
Запитання для обговорення:
-
Які наслідки має ситуація торгівлі людьми для:
-
Потерпілих;
-
Членів
їх родин;
-
Оточення;
-
Держави?
Підбиття підсумків
Учням
пропонується завершити фразу:
«Сьогодні
я дізнався про…»
Немає коментарів:
Дописати коментар