четвер, 9 квітня 2020 р.

Заняття:" Поїздка за кордон" (протидія торгівлі людьми)

        на виконання Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року, наказу МОН України від 08.04.2016р. №405 «Про затвердження плану заходів МОН України щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року»;

Поїздка за кордон: за і проти
Заняття для учнів 10 -11 класів
Мета: розширити знання учнів про можливості виїзду за кордон; актуалізувати існуючі в учнів уявлення про проблему торгівлі людьми, поїздки за кордон із метою працевлаштування, навчання, шлюбу; про легальне та нелегальне перебування в іншій країні; формувати вміння аналізувати власні потреби.
Хід заняття
Вступне слово психолога
Нині особливо гостро обговорюється проблема виїзду людей за кордон. Ця проблема постала дуже давно. Ще в Біблії згадується про переселення людей. Люди впродовж усіх віків покидали свої домівки в пошуку кращого життя. Ми з вами спробуємо обговорити позитивні й негативні сторони в питанні виїзду людей до інших країн.

Вправа «Правила групи»
У роботі ми завжди керуємося певними правилами. Тож давайте ми зараз обговоримо наші правила роботи.
·        Говорити лише від свого імені;
·        Не перебивати співрозмовників, поважати їхню думку;
·        Не критикувати;
·        Говорити стисло і по суті;
·        Бути відвертим і щирим;
·        Бути активним.

Вправа «Закордонний відпочинок»
Учасникам пропонується по колу завершити речення «Якби я відпочивала за кордоном, то в…(країна), тому що…»
Висновок: хоч би де жила людина – їй усе одно хочеться побачити інші місця й інших людей.

Групове обговорення «Подорож за кордон»
Учням по черзі слід назвати своє імя та країну, в якій їм хотілося б якийсь час попрацювати чи пожити. Після того, як усі представлення завершено, просять підняти руку тих, хто;
·        Уже був у названій країні;
·        Знає мову, якою розмовляють у цій країні;
·        Знає законодавство визначеної країни;
·        Обізнаний із культурними та релігійними традиціями місцевих мешканців.
Запитання для обговорення:
-         Як ви думаєте, чим відрізняються від нас люди, які їдуть у пошуках щастя за кордон?
-         Чи схожі їхні думки та сподівання на наші?
Бажано акцентувати увагу на тому, що ми часто вважаємо таких людей легковажними, засуджуємо їх, але насправді вони такі самі, як і ми.

Мозковий штурм «Що необхідно для успішної поїздки?»
Дітям пропонується назвати фактори (що треба знати, вміти, мати), що сприяло б успішній карєрі за кордоном. Відповіді записуються на дошці.

Групова робота «Мережа проблем»
Учні обєднуються у тир групи, їм пропонується визначити, з якими труднощами(1 група – матеріальними, 2 група – соціальними, 3 група – правовими) можуть зіткнутися наші співвітчизники за кордоном. Відповіді записуються на ватманах.
Групи презентують результати своєї роботи.

Запитання для обговорення:
- З якою метою люди можуть їхати за кордон?
- Залежно від мети поїздки, у чому бажано бути особливо уважним?
- Що може очікувати людину в разі нелегального перебування в чужій країні?

Інформаційне повідомлення «Наслідки торгівлі людьми»
До реакцій, що спостерігалися в постраждалих на травматичну стресову ситуацію, повязану з торгівлею людьми, належать такі:
Емоційні (відчай, відсутність почуттів, злість, депресія, тривога, відчуття, що їх недооцінюють, почуття ізольованості й провини)
Когнітивні (порушення уваги, труднощі при її концентрації та зосередженні при запам’ятовуванні й осмисленні ситуації, труднощі з прийняттям рішень)
Фізичні (порушення сну, апетиту, нудота, головний біль, зміна тиску, серцебиття, тремтіння, втрата координації)
Поведінкові (відмова від спілкування, агресивність, сварливість, зловживання алкоголем)
У такому стані люди не можуть нормально працювати, виховувати дітей, спілкуватися зі своїми рідними, знайомими та іншими людьми. Вони потребують допомоги соціального працівника, психолога чи психотерапевта, а також серйозного медикаментозного лікування, призначеного лікарем-психіатром.
Запитання для обговорення:
-         Які наслідки має ситуація торгівлі людьми для:
-         Потерпілих;
-         Членів їх родин;
-         Оточення;
-         Держави?
Підбиття підсумків
Учням пропонується завершити фразу:
«Сьогодні я дізнався про…»




Немає коментарів:

Дописати коментар