середа, 1 квітня 2020 р.

ЗАНЯТТЯ " МИ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА"



           на виконання Обласної комплексної програми підтримки сім’ї, запобігання домашньому насильству, забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків та попередження торгівлі людьми на період до 2021 року.

ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ 
" МИ  ПРОТИ НАСИЛЬСТВА"
« Стався до інших так, як би ти хотів,
щоб ставились до тебе!»
Мета : закріпити і поглиблювати знання дітей про права людини, про насильство та його види; формувати навички правомірної поведінки, вміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку; розвивати мовлення учнів, елементи логічного мислення; виховувати толерантність у ставленні до людей.
Обладнання: роздатковий матеріал, маркери, стікери, газети для руханки, аркуші паперу А4, ручки.
Вік: 13 – 14 років.
Час: 1 год.

ВПРАВА «Вітання».
Кожен з учасників називає своє ім’я та якусь позитивну якість характеру, якою він пишається.
МІНІ- лекція « Що таке насилля?»
Насильство - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права і свободи людини і наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.
Всесвітня організація охорони здоров’я визначає насильство як глобальну загрозу здоров’ю. Згідно із соціологічними дослідженнями, проведеними в різних країнах світу, фізичного чи психологічного насильства зазнає кожна 4 жінка та кожен 10 чоловік. Насильство може бути:
- Фізичне – побиття, штовхання та нанесення інших тілесних ушкоджень;
- Психологічне – глузування, образа, приниження, переслідування, пліткарство, примус;
- Сексуальне – ймовірна або фактична сексуальна експлуатація людини;
- Економічне – умисне позбавлення житла, їжі, одягу, коштів та іншого майна, що може призвести до смерті чи завдати шкоду здоров’ю.
На жаль, багато дій можна назвати насильницькими. Не всі про це знають. Можливо, саме тому багато підлітків зазнають насильства, не усвідомлюючи цього. Дуже важливо знати про це, щоб не допускати випадків насильства стосовно себе.
Агресор – це людина, яка здійснює насильство. Жертва – це людина, яка зазнає насильства. (демонстрація малюнка з агресором і жертвою)
.
ВПРАВА « Айсберг»  ( мал.. 1.)
Світ переповнений насильством, що відбувається у найрізноманітніших сферах людської діяльності. Жертвою насильства може стати кожна людина. Багато з хто  вас стикався з цією проблемою, дехто має знайомих, друзів які зазнали насильства.
Ця схема показує, що суспільство бачить тільки видиму частину  « Айсберга», не помічаючи величезну « підводну» частину.
Проводиться зачитування написів на « Айсберзі».
Обговорення по колу:
-         Чому ми називаємо цю схему « Айсбергом»?
-         Чи вичерпує проблему домашнього насилля тільки видима частина Айсберга?
-         Звичайно, що проблему домашнього насилля загострюють – алкоголь, наркотики, а також стреси викликані бідністю та іншими причинами. СКАЖІТЬ, але хіба лише алкоголіки є домашніми кривдниками? ЯК  ви вважаєте, що тільки у бідних сім’ях існує проблема домашнього насилля?
-         Як ви розумієте невидимі частини «Айсберга»? наскільки вони є важливими?
МОЗКОВИЙ  ШТУРМ.
« Хто може здійснювати насильство?»
Учні вголос називають, ведучий на ватмані записує варіанти маркером.
ВПАРВА  «Який тип насилля?»
Учасників заняття діляться на 4 групи ( пори року). Витягують вид насилля, ведучий роздає « Дії».
Кожна група має вибрати із переліку лише ті, які відповідають обраному ними виду. ( на це дається 5 хв.) записують на аркуші паперу, представник зі групи зачитує та прикріплює до відповідного типу насилля.
Вправа «Перетягну газету».
Учасники об’єднуються в пари, отримують газету і згортають її в трубочку, стають на відстані 1 м один від одного, підгинають одну ногу і притримують її рукою. Вільною рукою вони беруть трубочку з газети і починають її перетягувати, прагнучи вивести один одного з рівноваги, але при цьому не розірвати газету.
Вправа  коло ідей «Як зупинити насильство».
(Мета: як уникнути ситуації насильства).
Завдання учасникам: обговорити це питання і запропонувати один варіант.
• Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
• Говори спокійно і впевнено.
• Дай агресору можливість зупинитися.
• Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
• Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.
• Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!
• ПАМЯТАЙ!
• Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
• Ми подібні, але всі різні.
• Твоя власність належить тільки тобі.
• Ти маєш право на допомогу.
• Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!
Притча «Все залишає свій слід».
   Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ.
Вправа « БАЖАННЯ ДРУГУ»
На стікерах учні пишуть побажання друзям, зачитують та прикріплюють до плакату.
Ведучий. Сьогодні ми обговорили важливе питання. Сподіваюсь, що ви зможете змінити своє ставлення до світу, людей, які нас оточують. Мудрий цар Соломон багато століть тому назад сказав, що добро прославляє людину, а зло принижує. Тож бажаю вам тільки добра. Сподіваюсь, що це заняття нікого з вас не залишило байдужим.








АКЦІЯ 
16 днів проти НАСИЛЬСТВА
25 листопада – 10 грудня.
план:
*                     « Куточок психолога»  на тему: « Уміння контролювати свої емоції», « Агресивна поведінка»;
*                     Акція  «Долоньки» - ми проти насилля. (1 - 5 кл.)
*                     « Галерея висловів» присвячена АКЦІЇ;
*                     Виступ на загальношкільних батьківських по темі: « Що таке насилля, та як йому запобігти.», ( батьки).
*                     Тренінгове заняття « Ми – проти насилля» (8 кл.)
*                     Заняття « Що таке насильство та як йому запобігти?» ( підлітки)
*                      Година психолога « ЩО ТАКЕ НАСИЛЬСТВО» як себе захистити, ( молодші класи)
*                     Інформація для класних куточків: " НЕ МОВЧИ, ЗАХИСТИ СЕБЕ...."
*                     Просвіта – роздача буклетів «Каталог дій, що розцінюються як насильство по відношенню до дітей.




Практичний психолог:    ___________  С. М. Іщук.

Немає коментарів:

Дописати коментар